Sağlık ve afiyet için manevi formüller, imamlar, an

Tasavvuf erbabı akıl ve gönül birliğini umut eder. Şu an ile bir sonraki an arasında fark yok. Şuurunu an içinde yaşamaya odakla. Gönül ve akıl birliği andadır.

Rahmi Oruç Güvenç’in 26 Ocak 2008 tarihinde Konya’da verdiği seminerde Şefika Balaban Brandenberger tarafından alınan notlardan derlenmiştir.

Tıp ve Tıptaki manevi gelişmeler/ Sağlık ve Afiyet için manevi FORMÜLLER / İhtiyaçsız olmak / Hamt / AN ’da olmak

Tıp ve tıbbın bize mahsus projeksiyonları açısından düşününce azıcık ucu görünmüş olan bir takım manevi değerlerinin görülebileceğini anlıyoruz.

Tıptaki manevi gelişmeler:

Rejeneratif tıp: Birçok hayvanda diş kendini yeniliyor, solucan kesilince uzuyor. İnsanda da bu var eskiden gelen bilgilere göre;

  1. Doğru solunum, doğru beslenme ve bedenin hareketi ve sükûnu
  2. Bedendeki dört sıvı nazariyatı: kan, balgam, sarı safra, kara safra
  3. Sağlığın ruh ve beden dengesi ile alakalı olduğu bilgisi.

İnsan kas ve kemik yığını olarak görülünce, manevi yapısı ihmal edildi.

Allah sizin için iyi şeyler ister, kötü şeyler istemez, diye ayet var. Yeter ki kötü şeyler hazırlayacak fiillere girmeyelim.

Hayra yönlendirmek için telafi etmesi için uyarıdır ceza: eğitim içindir. Bu sebeple Allah insanlara zorluk gibi görünen şeyleri lütfeder. Önceden hastalıkların bir kısmı belki uyuyordu. İnsanda farklı zıt duygular çıkarımlar var. Olumlu kullanılınca tekâmül edilir. Olumsuz kullanılınca hastalıklar çıkıyor. Allah‘ın rızasını kazanacak dengeli bir yaşayış oluşturulursa uyuyan mekanizmaların uyanması gerekmez. Tehdit edici hale gelmez. Eğer Hz. Adem’den bu yana rahmani ve lütfi davranışları gösterebilirsek, cemali tecellilere yönelebilirsek en yüksek erdem olan paylaşım, hoşgörü, sevgi gibi otokontrolle bizi geliştirecek davranışlara ve hallere ulaşabilmek sağlanabilecektir.

Korunabilme ve uyuyanları muhafaza etme şansımız var. Manevi olgunluğa yöneltecek davranışlara yöneliyor doktorlar. Amerika Birleşik Devletleri’nde her hücrenin bir sesi olduğu tespit edilmiş. Nano-teknoloji ile gramofon gibi iğnesi olan bir alet kullanılıyor ve hücrenin ses verdiği duyuluyor.

Bir an için olsun nefsinizi suçlandırır, onu hükmünüz altına alırsanız size kapılar açılır, dengeye ulaşılır.

Hastalıkta, bedeni engelleyen durumlarda, onu kilitleyen kördüğümü açan sözü söyleyebilmek önemlidir. Basit ama önemlidir o sözü söylemek.

UNESKO 2007 yılını Hz. Mevlâna yılı ilan ediyor. Mesnevi’ye müracaat ediyoruz.

İkinci cilt Mesnevi sayfa 135. Beyit numarası 1815- 1854

  • Gözü açık olan tanrı hikmeti olarak görür!
  • Duygu aleminden sebeplere kulak as.
  • Nefsin geride, aklın ilerde gerektir.
  • İki türlü akıl var: 1- Vehim yani insanı vesveseye götüren akıl ki bundan kurtulmayı seçiyoruz. 2- Olumlu akıl: temyiz kabiliyeti, doğru kararlılığı sağlayacak tecrübe ile bezenmiş akıldır.
  • Gönlü İsa’dan hastalandıysa yine O’ndan iyileşir. “Hazineler viranelerde olur. Viranelerdeki hazineler gayretsiz bulunmaz” diyor Hz. Mevlâna.
  • Bedendeki hangi sıvı, hangi salgı fazla ise onu azaltıcı tedbirlere bakılacak.
  • Akıllının düşmanlığındaki cefa, cahilin dostluğundan iyidir.

Beyitler 1915-16 Ebu Bekir Rebab bahsi var.

Rejeneratif tıp konusuna devam ediyoruz.

Hz. Peygamber’in şakku’l-kamer veya şakk-ı kamer veya AY’nın ikiye bölünmesi mucizesi.

Uykudan baş kaldırırsan anlarsın. Bu iş böyledir. Kuranı Kerim’de Kamer Suresi: 54.Sure (Takva sahipleri -muttakiler- cennetlerde, bahçelerde ve ırmak kenarındadırlar -nur içindedir-.) Okumakta fayda var.

Olgunluk ölçünün kalitesi ile bağlantılıdır, olgunluğun hedefi için de ölçünün kalitesini artırmak gerek. Daha önce konuştuğumuz mihenk taşını hatırlayalım.

Sabah namazı için yolda yaşlı bir Yahudi’yi geçmeye haya edince; Hz. Ali namaza geç kalıyor, onu geçmek istemedim, diyor.

Saygı: Tevazu, suyun alçak yerlere akması gibidir. Erdemli davranış için karşıdakine saygı duymak önemli.

Erenlerin himmeti dağları yerinden oynatır.

Formüller var:

Söz söylediği doza ulaşırsa, o kişi de o rezonansa ulaşırsa çok iyi olur.

Felek üstünden nâme seslerini duy, kulağından vesvese, sıtma, safradan hiçbir eser bırakma, çare bulmak için zikir ehline başvur. Tasavvuf ehli yol gösteriyor ve kanaat getiriyor. Eğitim süreci halinde takip eder.

Zikir tefekkür için bir vesiledir. Çare bulana arz etme mekanizması açıktır.

Korkunu ümitsizliğini gül sesleri bil, senin yücelere çeken her ses yücelerden gelmektedir.

“Allah hile yapanların en hayırlısıdır” diye bir ayet var.

Rey ve tedbir sahibi kutba sığın. İmam-ı zaman da denir.

Sağ ve sol imam olarak geçer: sol imam dört yöne hükmeder, sağ imam genel denge konuları ile ilgilidir. Dörtlerin her yönü bir yöne bakar.

Rey: doğru vicdan ve doğru değerlendirmeye sahiptir.

Tedbir: Her şeyi doğru yapma salahiyetine sahiptir.

Burnundan, beyninden nezleyi gider de tanrı kokusu burnuna gelsin diyor, Mesnevi’de Hz. Mevlâna.

Eski şaman kültürlerinde kartal, güç ve gök hakimiyeti olarak düşünülüyor… Böyle birçok hayvan taklidi var.

Kavruk karacorgası, ayı pençesi, Faruk Sümer Hoca corgalamayı, atın dörtnala koşuşundan bir önceki yürüyüşü diye açıklamıştır.

Hacı Bektaşi Veli’nin hayatını inceleyince Lokman-ı Perende’nin hem dervişi hem de halifesidir. Hz. Peygamber ve Hz. Ali, Hacı Bektaş-i Veli’ye ders verirlermiş. Bir gün ihtiyaç halinde su çıkarınca Lokman-ı Perende ona Hünkarım diyor. Kâbe’ye pişi götürüyor Hacı Bektaş-ı Veli.

Murakabede yani iç gözleme meditasyon ile güvercinlerden biri tek diyorlar ve karşılamaya doğan kılığında geliyorlar.

Samedaniyet: İhtiyaçsız olmak.

Hamd: Bismillahirrahmanirrahim; Hamd’ın karşısındaki her türlü olumsuzluğun tersini yaşatır.

Tasavvuf erbabı akıl ve gönül birliğini umut eder.

Samedaniyet olandan huzur bulan: la faile illallah.

Şu an ile bir sonraki an arasında fark yok. Şuurunu an içinde yaşamaya odaklar.

Gönül ve akıl birliği andadır.

Niyazi Mısri hazretleri, ben gelmezem ben gitmezem der.

Etiketler: kriter, Mevlâna, mihenk taşı
İlginizi Çekebilecek Sohbet Notları

Arif, iman, sanat, tefekkür

Mevlevilik’te gönül bekleme adında bir uygulama vardır. Burada bütün dikkat gönlün manevi yapısına yöneltilir. Bütünlük içinde olan yüce kudret düşünülür.

Gün 2 – Bakara Suresi

Karşımızdaki biri bizim için ahiret/gayb olabilir. Bedenimizdeki sayısız hücrelerden biri tek bir hücre de diğerleri için gayb olabilir.

Uzun görüş, mihenk taşı, sine, aşk

Olgunluk için, olumsuz bir durumda, problem sırasında soğukkanlı ol, öfkeni kontrol et, başka açıdan görmeye çalış, uzun görüşlü ol, dar değil.

Son Podcast
#173 – Sema

Rahmi Oruç Güvenç’in 1 Aralık 2012 tarihinde Ankara’da verdiği seminerin ses kaydının sekizinci bölümü.
Güvenç semanın tarihçesi, uygulaması ve kendi çalışmalarıyla ilgili bilgi veriyor.